REHBERLİK SERVİSİ
2020/2021 Eğitim Öğretim yılında kurulan Zeytinli İlkokulu/Ortaokulu Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Servisi; Milli Eğitimin genel amaçları doğrultusunda; öğrencilerimizin kendilerini bir bütün olarak geliştirmelerine ve gerçekleştirmelerine yardımcı olacak süreçlere katkıda bulunmayı amaçlamaktadır. Bu amaca yönelik olarak Rehberlik Servisimiz,yalnızca sorun çözmeye yönelik değil,okulumuzun psikolojik ortamını güçlendirici ve öğrencilerimizin psikososyal ve akademik gelişimlerini destekleyici çalışmalar gerçekleştirmektedir.Çalışmalarımızda "Gelişimsel Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Yaklaşımı" ve "Önleyici Rehberlik Yaklaşımı "esas alınmaktadır.
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK SERVİSİ ÇALIŞMALARI:
Rehberlik Ve Psikolojik Danışmanlık Servisi çalışmalarının temel amacı; öğrencilerimizin karşılaştıkları sorunlar ile baş edebilmeleri için gerekli donanıma sahip,kendini tanıyan ve potansiyelinin farkındalığına ulaşmış,sağlıklı ve mutlu ,verimli, kendini gerçekleştirmiş bireyler olarak yetişmelerine katkıda bulunmaktır.
1-REHBERLİK ÇALIŞMALARI:
Rehberlik servisi okul bazında genel ve özel rehberlik hedeflerini dikkate alarak genel olarak teknoloji bağımlılığı, olumlu davranış geliştirme, akran arabuluculuğu, çatışma çözme, verimli ders çalışma, zaman yönetimi, okul başarısını artırma,iletişim becerileri, okul kuralları gibi konularda çalışmalar yapmaktadır.
2-PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK ÇALIŞMALARI
Bu çalışmalar kapsamında , talep eden öğrencilerimize ( kendi potansiyellerini fark edip kendileriyle ilgili daha olumlu benlik imajı çizmelerini sağlamaya yardımcı olmak,zamanı etkili kullanmaları konusunda anlayış kazanmaları ,sınav kaygısı,verimli ders çalışma gibi ,..........vb.konularda )bireysel danışmanlık hizmeti verilmektedir.
Ayrıca, talep eden velilerimizle de, öğrencisinin genel durumu(akademik,sosyal ve duygusal gelişimi)hakkında bilgi paylaşımı amacıyla görüşmeler yapılmaktadır.
Görüşmelerimizde; yeterli ve kaliteli zaman ayrılabilmesi için "randevulu" sistem tercih edilmektedir.
3-TEST, ANKET VE ENVANTER ÇALIŞMALARI:
Öğrencilerimizin kendileriyle ilgili bakış açılarını görmek, kendi ilgi, yetenek ve değerlerini fark etmek, ders çalışma alışkanlıklarını değerlendirmek amacıyla "Otobiyografi","Akademik Benlik Kavramı Ölçeği vb. gibi ölçme araçları uygulanmakta ve değerlendirilmektedir.
4-ALANA YÖNLENDİRME VE MESLEKİ REHBERLİK ÇALIŞMALARI:
KAZANIMLAR: Öğrencilerin ilgi, yetenek ve becerilerini tanımaları,gelecekte yönelebilecekleri bölümleri ve meslekleri tanımalarına ve bu doğrultuda sağlıklı seçimler yapabilmelerine yardımcı olmak ,bölüm ve meslek seçiminde dikkat edilmesi gereken unsurlarla ilgili farkındalık düzeyini artırmaları amaçlanmıştır.
BÖLÜM: EĞİTSEL REHBERLİK VE LGS ÇALIŞMALARI
" LGS ile ilgili; öğrencilerimize, öğretmenlerimize ve velilerimize bilgilendirme yapılması ve bunun sonucunda da , sınav ve LGS hazırlık süreci konusunda daha donanımlı hale gelinmesi amaçlanmaktadır.
LGS tanıtımı,Verimli ders çalışma ,test çözme teknikleri, hedef belirleme, sınav kaygısı, lise tanıtımları ,,...vb. konulardaki bilgiler güncelleştirilmekte ve sınıf rehberliği şeklinde gerçekleştirilmektedir.
*Bireysel Görüşmeler:
a)"Hedef Belirleme" görüşmeleri
b)Kaygı düzeyi yüksek öğrencilerle yapılan "Kaygı Kontrolü" odaklı görüşmeler
c)Performansın ve motivasyonun farkındalığını artırmak amaçlı görüşmeler ,......vs. gerçekleştirilmektedir.